All-round talent in finance (m/f/d) for private equity consulting firm

bei MBE Equity GmbH 1010 Wien vorgestern

Job offer 'All-round talent in finance' (m/f/d) for private equity consulting firm.

An international private equity advisory firm specializing mainly in the real estate sector is looking for an all-around finance talent with a focus on business administration/controlling/accounting.

1010 Vienna

To start immediately

Part-time and/or full-time

Job description

We are looking for an all-rounder to oversee all financial procedures of our company. To be successful in this role, you should have a sound knowledge of Generally Accepted Accounting Principles (GAAP) and compliance experience. You will ensure that we comply with accounting standards, maximize our profits and minimize risks.

Duties and responsibilities

  • Collaborate with service providers in different countries (project developers, accountants, controllers, tax advisors, auditors, banks, compliance).
  • Compilation of KYC documents, completion of bank forms
  • Support with day-to-day accounting and preparation of annual financial statements
  • Liquidity planning
  • Budget monitoring of projects
  • Preparation of quarterly reports on investment projects
  • Participation in due diligence reviews
  • Review of contracts (purchase agreements, loan agreements, assignment agreements)
  • Maintenance of the filing system

Requirements and skills

  • Bachelor's degree in accounting, finance, economics, controlling or other relevant degree / professional experience as an accountant/controller or in a similar function/ HAK degree
  • At least 10 years of professional experience in a similar position, ideally in a big four consulting firm
  • Able to multitask, be flexible, adaptable and meet deadlines
  • Good knowledge of BMD accounting software is an advantage
  • Excellent MS Office skills, especially Excel
  • Excellent communication skills in German and English. Italian as an advantage
  • Strong personal skills to work together in a small team

For this position we offer a salary of approximately 100,000 Euro gross per year on a full-time basis, depending on experience and qualifications. In addition, we offer benefits, such as private health insurance, Wiener-Linien annual ticket, meal vouchers, etc.

Please send your application via smart apply

Jobangebot 'Allround-Talent im Finanzbereich' (m/f/d) für Private Equity Beratungsunternehmen

Ein internationales Private Equity Beratungsunternehmen, das sich hauptsächlich auf den Immobiliensektor spezialisiert, sucht ein Allround-Talent im Finanzbereich mit Schwerpunkt Betriebswirtschaft/Controlling/Accounting.

1010 Vienna

To start immediately

Part-time and/or full-time

Stellenbeschreibung

Wir suchen einen Allrounder, der alle Finanzverfahren unseres Unternehmens überwacht. Um in dieser Rolle erfolgreich zu sein, sollten Sie über fundierte Kenntnisse der allgemein anerkannten Rechnungslegungsgrundsätze (GAAP) und Erfahrung mit der Einhaltung von Vorschriften verfügen. Sie werden dafür sorgen, dass wir die Rechnungslegungsvorschriften einhalten, unsere Gewinne maximieren und Risiken minimieren.

Aufgaben und Verantwortlichkeiten

  • Zusammenarbeit mit Dienstleistern in verschiedenen Ländern (Projektentwickler, Buchhalter, Controller, Steuerberater, Wirtschaftsprüfer, Banken, Compliance)
  • Zusammenstellen von KYC-Dokumenten, Ausfüllen von Bankformularen
  • Unterstützung bei der laufenden Buchhaltung und Erstellung der Jahresabschlüsse
  • Liquiditätsplanung
  • Budgetüberwachung von Projekten
  • Erstellung von Quartalsberichten über Investitionsprojekte
  • Teilnahme an Due-Diligence-Prüfungen
  • Prüfung von Verträgen (Kaufverträge, Darlehensverträge, Abtretungsverträge)
  • Pflege des Ablagesystems

Anforderungen und Fähigkeiten

  • Bachelor-Abschluss in Rechnungswesen, Finanzen, Wirtschaft, Controlling oder ein anderer relevanter Abschluss / Berufserfahrung als Buchhalter/Controller oder in einer ähnlichen Funktion/ HAK-Abschluss
  • Mindestens 10 Jahre Berufserfahrung in einer ähnlichen Position, idealerweise in einer big four- Kanzlei
  • Multitasking, Flexibilität, Anpassungsfähigkeit, Einhaltung von Fristen
  • Gute Kenntnisse der Buchhaltungssoftware BMD sind ein Vorteil
  • Ausgezeichnete MS-Office Kenntnisse, insbesondere Excel
  • Ausgezeichnete Kommunikationsfähigkeiten in Deutsch und Englisch. Italienisch als Vorteil
  • Starke persönliche Fähigkeiten, um in einem kleinen Team zusammenzuarbeiten

Für diese Position bieten wir ein Gehalt von ca. 100.000 Euro brutto pro Jahr auf Basis einer Vollzeitbeschäftigung, abhängig von der Erfahrung und Qualifikation. Zusätzlich dazu bieten wir noch Benefits, wie zB. eine private Krankenversicherung, Wiener-Linien Jahresticket, Essensgutscheine etc.

Bitte senden Sie Ihre Bewerbung an smart bewerben

Kontakt

MBE Equity GmbH

Teinfaltstraße 4/9
1010 Wien

Arbeitgeberprofil ansehen